Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Kommunikation

Vem vill du nå, vilket är budskapet, hur når du ut och hur ska det se ut?

Lunds universitet är och vill fortsatt vara ett internationellt universitet i världsklass. Denna position bygger på att den utbildning, forskning och samverkan vi bedriver håller hög kvalitet. Omvärldens uppfattning om universitetet påverkas också av medarbetarnas kommunikation och hur denna tas emot. Om vi är tydliga och konsekventa när vi berättar om Lunds universitet bidrar vi till ökad synlighet och attraktivitet, vilket i sin tur bidrar till att stärka universitetets konkurrenskraft. 

Tydlig grafisk identitet ger trovärdighet

Vår identitet påverkas av hur vi kommunicerar med vår omgivning. Vår grafiska profil och logotyp är viktiga verktyg som ger oss en enhetlig profil, vilket är en förutsättning för att vi ska kunna stå fortsatt starka i den hårda konkurrensen om forskningsmedel, skickliga medarbetare och studenter, samt kunna klättra på nationella och internationella rankinglistor. Alla medarbetare bidrar till hur Lunds universitet uppfattas. Det är vårt gemensamma ansvar att följa reglerna i den grafiska profilen oavsett om vi producerar material i tryckt eller digital form.

Kommunikationssidor med grafiska profilen på Lunds universitets Medarbetarwebb

Kontakt

Camilla Wenngren
Kommunikatör
E-post: camilla [dot] wenngren [at] kilu [dot] lu [dot] se
Telefon: 046-222 80 46