ISP-samtal
Syftet med ISP-samtalen är att följa upp forskarutbildningens fortskridande.
Institutionsrepresentanten (IR) är ansvarig för att kalla till mötet. Följande personer ska närvara på mötet: doktorand, huvudhandledare och IR. Biträdande handledare bör också närvara.
ISP-samtal ska hållas en gång per år men kan vid behov hållas oftare. Det första samtalet ska hållas senast 2 månader efter att doktoranden påbörjat sina studier. Vid det tillfället ska studierektor för FU närvara.
Inför varje ISP-samtal ska doktoranden producera en uppdaterad ISP som skickas till berörda i god tid innan mötet.
Följande ska behandlas under mötet:
- Diskutera doktorandens lärande och forskningsarbete (framsteg, motgångar), planera kommande aktiviteter och lösa problem.
- Vid behov revidera den uppdaterade ISP:n.
- Doktoranden ska ges möjlighet att ha ett individuellt samtal med IR.
- På vissa enheter/avdelningar följs ISP-samtalet av ett utvecklingssamtal mellan IR och doktorand.
Direkt efter mötet ska doktoranden:
- Revidera ISP:n i enlighet med vad som kom överens om på mötet.
- Låsa ISP:n i systemet.
- Skriva ut en kopia av ISP:n.
- Skriva under och även få underskrifter av handledare och IR. (Se nedan angående digital signatur).
- Lämna ISP:n till studierektor för FU, senast 1 vecka efter ISP samtal, som skriver under och lämnar till prefekt för underskrift. Därefter arkiveras ISP:n.
Om digital signatur används (via EduSign) behöver alla underskrifter skötas på detta sätt. Då alla underskrifter är på plats måste ISP:n som pdf-fil med alla underskrifter mailas till studierektor.